Ref. 5505

Board- / Advisory- Board Member, Technology Startup

IT-Sales-Neu-11

For our client, an international technology start-up in transition to an SME, we are mandated to recruit the advisory board. With offices in Switzerland and a near-shore development and production site, our client develops and distributes its scalable solutions worldwide. After 2 years our client has already achieved a positive Ebita. The company has an annual growth rate of more than 80%. The founder is an experienced technology entrepreneur, who is a well-known player in the market. The company has a solid forecast and a backlog in a double-digit million range. To support the further growth, the advisory board will be strengthened.

The market:
Law Enforcements
Addressing the rising threat of: cybercrime, illegal immigration, national & int. threats
Disaster management, First Responders, Search & Rescue

Natural disasters, man-made disasters, accelerated urbanization - Analyse # of victims, and their precise location, (detect & Identify), establish an independent communication network from existing services, broadcast and direct communication, real time intelligence (AI supported)

Ihr Benefit mit uns zu sprechen:

  • Gehaltsvergleich, aktuelles Salär zum Marktsalär
  • Karriereoptionen verstehen
  • Entwicklungs- und Förderpotential identifizieren
  • 65% der Kandidaten/innen machen innerhalb der nächsten 12-24 Monate einen Karriere- schritt

Mandat wurde erfolgreich abgeschlossen.

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IT-Sales-Neu-11

The drivers

  • climate change causing more disaster and impact our global community life
  • Public Safety is a world-wide fast-growing market
  • Disasters like, avalanches, fires, floods are a rising threat for public safety
  • Pandemic outbreaks, like Covid, require new answers regarding immigration, especially for the travel and tourist industry

 

The solution

  • On demand cellular network (independent from incumbents)
  • Real time information
  • Ability to identify and analyse victims under all circumstances
  • Ability to direct authorities precise and fast in the disaster area
  • SaaS based data platform,
    preventive analytics to avoid pandemic spread, enable secure business
    continuity for government and business organisations

The technology

  • Small form factor, fully mobile, lightweight, can be deployed by drones or transported in a backpack
  • Flexible network deployment, fully independent network solution
  • Two-way video & voice communication (and text)
  • Fully automated, easy to configure
  • Unique first responder functions

 

What we aim to achieve with the new advisory board

  • Access to the EMEA and or Swiss telco industry
  • Access to the swiss government and authorities
  • Access to new capital, i.e.; private equity, family office, asset managers
  • Support in building the company brand locally

 

Why

  • Growing market and known global problem
  • Proven team, experienced in the market
  • Fast growing demand international
  • Unique opportunity to join a unicorn in a pre-IPO stage
  • Swiss based

Bewerbung & Kontakt

Mandat wurde erfolgreich abgeschlossen.

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Rekrutierungsprozess

In einem ersten Gespräch geben wir Ihnen einen detaillierten Einblick in die Aufgabe, das Unternehmen, die Unternehmenskultur und Ihre Entwicklungsmöglichkeiten.

Nach einem ersten Austausch mit dem Partner (Headhunter) erhalten Sie weitere Informationen über die Aufgabe und die Erwartungen unseres Kunden. Bei Interesse senden Sie uns Ihre Unterlagen. Wirz & Partners erstellt eine Longlist, die mit dem Kunden besprochen wird. Aus dieser Longlist werden 4-6 Kandidaten für die Shortlist ausgewählt.

Zeit bis zum Feedback: 2-3 Wochen

Wenn sie es auf die Shortlist geschafft haben, geht es in die nächste Runde. Im Interview mit Wirz & Partners lernen wir Sie fachlich und persönlich kennen. Sie erhalten weitere Informationen über den Kunden, das Angebot, die Dienstleistungen, das Team sowie die KPIs. Wir erstellen auf Basis aller Gespräche und Unterlagen ein komplettes Dossier über Sie für den Kunden inkl. Executive Summary. Diese Unterlagen bilden die Basis für den strukturierten Interviewprozess mit dem Kunden. Wir bereiten Sie auf das Interview vor.

Dauer bis zum Interview beim Kunden: Bis zu zwei Wochen.

Im ersten Gespräch mit dem Kunden geht es darum, sich auf Augenhöhe kennenzulernen, das Bauchgefühl, die Menschen und die Unternehmenskultur zu erleben. Dieses Gespräch findet persönlich beim Kunden statt und dauert durchschnittlich eine Stunde.

Im zweiten Gespräch geht es um die Vertiefung der fachlichen Kompetenzen und Führungsthemen. In diesem Austausch lernt man das Team, die Strategie und die operativen Ziele kennen. 

Danach erhalten Sie einen Gehaltsvorschlag und einen Überblick über das gesamte Angebot.

Dauer bis zum Feedback: 1-2 Wochen

Im Anschluss an das Abschlussgespräch findet ein de-briefing mit Ihnen und dem Kunden statt.

Wir unterstützen Sie bei den Vertragsverhandlungen und klären weitere Details. Der Vertrag wird erstellt und wir begleiten das On-Boarding beim Kunden.

Dauer bis Rückmeldung: Bis zu einer Woche

Was uns auszeichnet als führender Headhunter?

ÜBER
15,000

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ÜBER
10

seit Jahren ausgezeichnet als eine der besten Executive Search Firmen der Schweiz